Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alexander Ouden - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alexander Ouden - WaarBenJij.nu

Sydney!

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

26 Oktober 2014 | Australië, Sydney

23-10-2014
Na een nacht goed geslapen te hebben was het dan eindelijk tijd om te gaan vliegen!
op naar Schiphol met Heleen, Alex, Inge en Mike om daar Jan, Joke, opa den Ouden, Nick en Kelly te vinden.
De reis naar schiphol duurde langer dan ingeschat vanwege files, wat betekede dat m'n moeder aan het stressen sloeg.
Ze zei niks maar was zichtbaar nerveus. Uiteindelijk waren we een heel kwartier te vroeg om mn bagage af te geven.
Dat kwartier kon ik mooi gebruiken om toch nog even snel een visum te regelen, anders mocht ik niet mee. Vooruit dan!
Met een visum op zak mocht ik mijn backpack van 11,8 kilo afgeven. Na afscheid te hebben genomen van iedereen en door de douane
te zijn gelopen was ik ruim op tijd om te gaan boarden. Ik dacht dat een flesje water wel handig zou zijn, just in case. Een
halve liter kost maar €3,30 (dafuq)! 100 meter verder was de checki-in en werd mijn tas gecontroleerd, waarop ik dat flesje water
leeg mocht drinken of weg kon gooien. eenmaal in het vliegtuig wordt je gelukkig uitstekend verzorgd, waardoor ik om 12:30
Nederlandse tijd aan de rijst met vis en een wijntje zat. Een vakantiegevoel kwam opzetten!

Na een voorspoedige vlucht waarin ik iets meer dan een uur geslapen heb kwam ik aan op Singapore. Ik had 5 kwartier om te boarden
voor mn volgende vlucht. Even de tijd om de benen te strekken en het thuisfront een kleine update te geven. Tijdens de vlucht was
het prachtig weer waardoor deze vlucht ook rustig verliep en ik onderweg alvast mijn bestemming van 06-01-2015 kon inspecteren
vanuit de lucht: Denpasar, Bali!

24-10-2014
Twintig uur vliegen is best een lange zit, maar met het entertainment in het vliegtuig gaat de tijd toch best snel. In de laatste
7,5uur heb ik hooguit een uurtje geslapen en de rest films gekeken en een klein stukje gelezen om eindelijk te landen aan de andere
kant van de wereld! Ik had op mijn aangifteformulier geen occupation ingevuld, waardoor ik bij de douane naar een balie 5 meter verder
werd werd gestuurd, achter een Pakistaanse familie aan met de begeleidende kreet: "I've got another one for you". Uhm, juist ja.
Een uitgebreide paspoortcontrole, een stempel op mn aangifteformulier en een stempel in mn paspoort (woehoe :P) verder mocht ik
doorlopen. Marcel was al in het hostel geweest maar verveelde zich, dus zat hij me op te wachten op het vliegveld. Na een jaar en 10
maanden zag ik hem weer in levende lijve! Dat was alweer veel te lang geleden. Op naar het hostel wat toevallig hetzelfde hostel is waar
Marcel zijn eerste dag in Australië heen ging. Uitpakken, kort kennismaken met de overige kamergenoten en op naar Vapiano om wat te eten!
Daarna was ik toch best wel aan slaap toe. Desondanks heb ik maar een een uur of 6 geslapen die nacht en was ik om half 7 klaar wakker.
Best leuk zo'n korte nacht, maar 's middags was ik wel weer aan wat slaap toe.

25-10-2014
Zaterdags hebben we wat door Sydney gelopen en een plan voor de zondag gemaakt: een bezoek aan de dierentuin en naar Manly beach.
Dat is een minuut of 20 met de ferry, maar nog steeds in Sydney. Doordat we best goed konden slapen hebben we een nacht bijgeboekt en
de dierentuin een dag opgeschoven in de planning. Nu met koffie proberen de middagdip te overleven om zo snel mogelijk in een 'normaal' ritme te komen.

We hebben nu 1 dag in activiteiten vooruit gepland en de volgende bestemming gekozen, verder is alles nog open.
De Australiërs en medebackpackers zijn relaxt en benaderbaar en altijd in voor een praatje of traveltips. Ik denk dat ik wel kan wennen
aan het backpacken :).

  • 26 Oktober 2014 - 22:58

    Heleen:

    (met de nadruk op " ..ze zei niks...")
    Dit klinkt als een prima begin van een groot avontuur.
    Kus voor allebei!

  • 27 Oktober 2014 - 07:19

    Alex:

    Klinkt nu al goed, en nu moet het eigenlijk nog beginnen.
    Have Fun
    @lex

  • 27 Oktober 2014 - 09:11

    Opa Hoes:

    Kom maar op met die verhalen ik geniet nu al
    Opa

  • 27 Oktober 2014 - 22:02

    Heleen Wilmans:

    Heerlijk lezen Lex jouw reis verslag!! Wacht met smart op het volgende verslag. Geniet ervan!!
    Groetjes ook van Marc vanuit het zeeuwse Kerkwerve

  • 28 Oktober 2014 - 11:13

    Joke V.d. R.:

    Wat leuk om dit te lezen. Ben heel benieuwd naar het vervolg. Groetjes van Han en mij.

Tags: Sydney

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 December 2014

Darwin

02 November 2014

Wodonga & Great Ocean Road

26 Oktober 2014

Sydney!
Alexander

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 2730

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: