Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Alexander Ouden - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Alexander Ouden - WaarBenJij.nu

Darwin

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

13 December 2014 | Australië, Darwin

21-11-2014
Na door marcel afgezet te zijn op Albury trainstation volgde de vier uur durende reis terug naar Melbourne. Een relaxte treinreis met gezellige medepassagiers, no worries :) In Melbourne wist ik de weg nog van de vorige keer, dus dat scheelde een beetje met de zoektocht naar een hostel voor één nacht. Het bleek toch lastiger dan gedacht, want de eerste drie pogingen waren bij hostels zonder vrije bedden.
Uiteindelijk is er altijd wel ergens een plekje in een grote stad als Melbourne. Na m'n bed opgemaakt te hebben vroeg ik de receptioniste voor suggesties om ergens wat te eten. Ze was heel enthousiast over een Asian foodmarket ergens in een park in de stad. Na 20 minuten lopen had ik de markt gevonden en begreep ik dat ze enthousiast was! Een markt verdeeld over een park ongeveer zo groot als het vroesepark met veel etenstentjes, muziek en mensen.
Na een rondje gelopen te hebben had ik inmiddels best wel trek, waardoor ik mezelf terugvond aan een tafeltje in de zon met een curry en een homemade iced tea. Wat een rotleven! Toen de zon onder aan het gaan was koelde het wat af en ben ik terug gelopen naar het hostel. Even relaxed wat lezen en slapen, want de volgende dag om 08:50 zou het vliegtuig vertrekken.
22-11-2014
Vroeg m'n bed uit, uitchecken en de transfer van het busstation naar het vliegveld. Eerst een dubbele hartverzakking omdat ik alleen mn paspoort in mn tas kon vinden en de rest van mn pouch met mn pinpas, creditcard en cash niet kon vinden. Halsoverkop mn tas overhoop gegooid in volle paniek, maar gelukkig kwam hij toch van onderuit mn tas. Goeie les voor de rest van de reis: Opletten! Al met al was ik ruim op tijd voor mn vlucht, waardoor ik tijd had om ontspannen een bak koffie te nemen.
Na vier uur vliegtijd anderhalf uur tegen de klok in, kwam ik aan in Darwin waar het aanzienlijk warmer was dan in Melnbourne. Zomerse taferelen met flinke luchtvochtigheid. Voelt bijna als thuis ;) In Darwin was het makkelijker om een hostel te vinden, de eerste had plek zat. Eenmaal mn bed voorbereid op de nacht, gelijk maar wat tours boeken voor de aankomende week. Zondag naar Kakadu national park en dinsdag naar Litchfield! Ik heb er zin in :D
23-11-2014
Om 06:00 word ik opgepikt door AATKings recht voor het hostel. Hier staan al twee meiden te wachten voor dezelfde tour. De rest van de tour zou ik met hen optrekken. Tijdens de tour hebben we rotsschilderingen van de aborigonals gezien en de Yellow Rivers bevaren, waar waar we een aardig aantal krokodillen hebben gezien en een heleboel verschillende vogels. Oneze gids was half aborigonal waardoor hij veel kon vertellen over hoe de aborigonals met deze beesten omgaan.
24-11-2014
De dag na Kakadu heb ik rustig aan gedaan en een beetje rond het zwembad gehangen met een muziekje en een boek, het moet een beetje als vakantie blijven voelen natuurlijk :P
25-11-2014
Om 07:00 stond ik klaar voor het hostel voor de trip naar Lithcfield, toevallig met één van de meiden van de trip naar Kakadu. We zouden met nog zo'n 18 personen in een busje naar Litchfield rijden. Onderweg stopten we langs een paar graslanden die binnen een paar weken onder water zullen staan vanwege het aankomende wetseason. Onze gids was grappig en wist een heleboel, dat maakt de trip een stuk leuker! Eenmaal 'on the road again' reden we naar de Adelaide river om een boottrip te maken en wat crocs uit het water te laten springen.
we hebben een vrouwtje van zo'n 3,5 meter gezien en later nog twee mannetjes van rond de 5 meter. Wat een monsters zijn dat zeg! Na deze trip hebben we gelunched en zijn we doorgereden naar een waterval. Prachtige omgeving en heerlijk zwemwater. Even verderop was nog een zwemspot waar we de stroom gevolgd zijn. Grappig om in dat ondiepe water te zwemmen. Het voelt een beetje als centerparks, maar is veel leuker! De gids wist een paar Engelse meiden na een minuut of 20 op stang te jagen door te zeggen dat er crocs konden zitten, maar dat hij gister heeft gechekt en er geen zag.
Later vroeg een van hen aan me of er echt crocs konden zitten daar. Het schijnt een beetje een sport te zin onder tourguides om een zo stom mogelijk verhaal te verzinnen en dat de touristen wijs te maken. Zo was er een gids die vertelde dat opgestapelde stenen onderdeel was van het paringsritueel van Wallabi's. De mannetjes balanceren de stenen op elkaar op boomstammen die over een riviertje zijn gevallen, waarna de vrouwtjes langslopen en het mannetje uitkiezen met de mooiste stapel stenen. Uh huh! Ik heb nog een paar verhalen gehoord, en vraag er zelfs naar gewoon omdat het grappig is!
27-11-2014
Vandaag ben ik naar het Museum & Art Galleries gegaan in Darwin. Zoals overal was er een expositie over aborigonal art en verder wat fossielen, schilderijen en een expositie over de orkaan die het merendeel van Darwin verwoestte in 1974. Prima museum met genoeg afwisseling! Buiten de Botanische tuinen en het museum is Darwin niet zo heel spannend. Na nog een paar dagen op het gemakje is het dan ook bijna tijd om richting Cairns te vliegen.



Ik vind het vervelend voor jullie dat ik een beetje achterloop met het posten van verslagen. Ik heb mijn verhaal rondom Cairns wel uitgeschreven maar nog niet getypt, dus ik hoop dat snel te doen en jullie van een nieuwe update te voorzien. Er is hier zoveel te doen en de tijd gaat ongemerkt razendsnel, zelfs op slow days.

  • 13 December 2014 - 14:15

    Pieta:

    Hardstiike mooie verhalen.
    Zulke meer
    Veel liefs van Pieta

  • 13 December 2014 - 17:24

    Heleen:

    super leuk om te lezen.
    xxxH

  • 13 December 2014 - 17:52

    Inge:

    Behalve de schilderijen en fossielen klinkt t top! :p
    Leuk om te lezen idd!
    XXXX

  • 17 December 2014 - 16:38

    Joke Van Der Rijst:

    Heel leuk dit allemaal te lezen. Geniet er maat lekker van. gr.

  • 20 December 2014 - 08:51

    Esther:

    Gelukkig ben ik ook niet zo snel met lezen!

  • 23 Januari 2015 - 15:32

    Heleen:

    Maar misschien nu wel even een kleine update........ voor de gezelligheid.... ;-)
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 December 2014

Darwin

02 November 2014

Wodonga & Great Ocean Road

26 Oktober 2014

Sydney!
Alexander

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 929
Totaal aantal bezoekers 2733

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: