Wodonga & Great Ocean Road - Reisverslag uit Wodonga, Australië van Alexander Ouden - WaarBenJij.nu Wodonga & Great Ocean Road - Reisverslag uit Wodonga, Australië van Alexander Ouden - WaarBenJij.nu

Wodonga & Great Ocean Road

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

02 November 2014 | Australië, Wodonga

28-10-2014
Na een paar dagen in Sydney te hebben rondgekeken zijn we naar Brisbane gevlogen. Marcel heeft hier tijdens zijn reis een aantal weken doorgebracht, omdat het vliegveld waar hij leerde skydiven. De stad was dus niet onbekend voor hem.
We hebben hier een paar dagen rondgelopen en zijn 1 november naar Melbourne gevlogen, waar het zowaar regende en een stuk kouder was dan in Brisbane! In Melbourne hebben we 4 uur gewacht op de trein naar Albury, waar we op werden gepikt door Breanna. In de trein hadden we niet echt gegeten dus eerst maar eens naar Zambrero!
We hadden ruim een week voordat we naar de Great Ocean Road zouden gaan. In de tussentijd zijn naar de boerderij van Breanna haar ouders gegaan voor een rondleiding en een dagje paardrijden in de zon. Heerlijk :)
Later zijn we nog een dag terug gegaan voor wat targetpractice. Kleiduivenschieten met de shotgun en met de scoped .22 op langere afstand proberen wat te raken, wat allebei lang niet slecht ging.

09-10-2014
In de laatste week vakantie voor Marcel en de enige week voor Breanna wilden we de Great Ocean Road gaan bekijken. We mochten gelukkig de campertrailer van Breanna haar ouders lenen. Deze vouwwagen was binnen een kwartier op te zetten dus dat is lekker makkelijk. Eerste nacht hebben we geslapen in Torquay, waar we heerlijk gegeten hebben (thanks pa ;).
De volgende dag zijn we doorgereden langs de prachtige kustlijn richting Apollo Bay, waar we twee nachten zijn gebleven, omdat we een dag wildenn surfen en er slechter weer werd voorspeld. We gingen naar een kleine surfwinkel en vroegen of we ergens surfles konden nemen. De vrouw achter de kassa zei dat dat niet echt nodig is als je gewoon een dagje wilt proberen.
'You go into the water, you wait for a wave, you jump on your board, you fall off and you try again. You fall of again and tray again. That's it actually :) So here's your wetsuit and your surfboard. Have a good one!'
Dat bleek niet heel ver naast de waarheid te liggen. Het is heel leuk om te proberen, maar ook behoorlijk moeilijk! Op Bali misschien maar een surfcursus volgen ;)
Na Apollo Bay zijn we doorgereden naar Port Campbell terwijl we onderweg steeds stopten bij verschillende strandjes en naar de rotsen keken die uit het water staken. Verderop zijn we naar de 'twelve apostles' gegaan wat mooie foto's oplevert en flink wat mensen trekt.
Al met al een week die snel voorbij is gegaan, maar waar we het prima naar ons zin hebben gehad!
Eenmaal terug bij Marcel en Breanna thuis was het tijd om de volgende bestemming te kiezen. Ik vlieg zaterdag 22 november naar Darwin! Op naar het vervolg van mn reis, nu echt zonder uitvalsbasis die als thuis voelt. Spannend :D

• 20 November 2014 - 06:37

Leontine:

Mooi verslag weer Alex! Prachtige foto's ook..geniet nog van je laatste dagen samen met je broer. En heel veel plezier en succes met je volgende trip. Xx Leontine

• 20 November 2014 - 13:35

Opa:

Fijn om weer een mooi verhaal te mogen lezen
    Kus Opa

• 23 November 2014 - 20:04

Heleen:

Vandaag al een maand onderweg.....pffff
    Het gaat je vast lukken om het fijn te hebben en nieuwe avonturen te beleven,die wij hier dan graag weer lezen. Veel plezier (samen met je kip) en veel mooie ontmoetingen !!!
    xxx